Resultaten

Steeds meer mensen en zakelijke afnemers consumeren bewust en kiezen voor duurzame producten. Voor de bedrijven die hierop inspringen, zijn wij een interessante samenwerkingspartner. Natuur & Milieu organiseert campagnes met en voor consumenten, bedrijven en politiek. Hieronder staat een greep uit de resultaten van de afgelopen tijd.

Natuur & Milieu in 2016

In 2016 hebben we veel bereikt om trots op te zijn. Op alle vier onze kernthema’s – energie, mobiliteit, voedsel en grondstoffen – wisten we milieuwinst te realiseren. We hebben consumenten geholpen hun leven duurzamer in te richten, bedrijven overtuigd om groener te opereren en we voerden de druk op de politiek op als het nodig was. Benieuwd naar onze projecten en resultaten? Bekijk voor een volledig overzicht van 2016 ons jaarverslag of bekijk dit filmpje voor de hoogtepunten van 2016.

In 2016

  • Lieten we Den Haag kennis maken met elektrisch rijden: 20 Testrijders deelden hun elektrische auto in een jaar tijd met zoveel mogelijk mensen
  • Sloten we een akkoord met Albert Heijn voor het tegengaan van bestrijdingsmiddelen op groente en fruit
  • Deden we onderzoek naar de maatschappelijke kosten/baten van het sluiten van kolencentrales: dit levert Nederland 4,7 miljard op
  • Betekenden de Warme Huizendagen 3 dagen goedkope aankopen doen voor een energiezuiniger huis
  • Konden wij blijven werken aan onze gedeelde droom: alle 7 miljoen Nederlandse huishoudens voorzien van duurzame energie van onze eigen Noordzee, dankzij het geoormerkte project Zeekracht en haar donateurs

Politiek

  • Met NS en 28 andere organisaties, waaronder ABN Amro, Accenture, CapGemini, Eneco, KPN, NS, Achmea, PGGM, PWC en Unilever, riepen we op tot beter woon-werkverkeer
  • Samen met 90 organisaties pleitten we voor een gasvrij Nederland op de klimaattop
  • We bleven aandringen op het sluiten van de kolencentrales
  • We startten een coalitie voor hogere CO2-prijzen
  • Bleven we lobbyen voor elektrisch vervoer
  • Met financiële steun van het European Climate Fund, het ministerie van Infrastructuur & Milieu en FleetSupport werken we aan het verduurzamen van het bedrijfswagenpark met Cleaner Car Contracts

Samenwerking met bedrijven

  • Met onze partners SNS Bank, de ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank, Greenchoice en Nederland Isoleert helpen we consumenten met energiebesparing via Slimwoner
  • Met de Rabobank gingen we voor minder voedselverspilling, via meerdere campagnes en een nieuw platform met informatie en tips
  • Met Alliander, Stedin en TenneT zetten we ons in om de energietransitie te versnellen
  • Met Jumbo en Albert Heijn zoeken we naar een houdbaar voedingspatroon, met minder verspilling en minder gebruik van bestrijdingsmiddelen

 

  • sponsor
  • sponsor
  • sponsor
[gravityform id="44" title="false" description="false"]