Resultaten

Steeds meer mensen en zakelijke afnemers consumeren bewust en kiezen voor duurzame producten. Voor de bedrijven die hierop inspringen, zijn wij een interessante samenwerkingspartner. Natuur & Milieu organiseert campagnes met en voor consumenten, bedrijven en politiek. Hieronder staat een greep uit de resultaten van de afgelopen tijd.

Natuur & Milieu in 2015

Natuur & Milieu boekte in 2015 resultaat op de vier kernthema’s: energie, mobiliteit, voedsel en grondstoffen. De drijvende kracht achter al onze inzet is de urgentie van de mondiale milieuproblematiek. Die uit zich in de opwarming van de aarde en de achteruitgang van biodiversiteit. Wij werken daar achter  en voor de schermen aan: met inhoudelijke beleidsvoorstellen en spannende campagnes, met harde eisen en leuke acties.

Met een ongekend aantal projecten hielpen we consumenten slimme, duurzame keuzes te maken, motiveerden we bedrijven om groener te opereren en gingen we in gesprek met de overheid voor milieuvriendelijker beleid. Lees het voorwoord van onze directeur, of ga in onderstaand filmpje met ons mee door 2015 in vogelvlucht.

Op jaarverslag.natuurenmilieu.nl staat een volledig overzicht van onze resultaten van het jaar 2015.

In 2014

  • In 2014 deelden we 50.000 doggybags uit aan restaurants in heel Nederland om de gevolgen van voedselverspilling op de kaart te zetten.
  • In 2014 lieten we Nederland op grote schaal kennismaken met alternatieven voor vlees. Zo deelden we in één week 25.000 gratis vleesvervangers uit.
  • Op de Instapdag op 20 september 2014 stelden 200 bezitters van elektrische auto’s hun voertuig ter beschikking aan 2500 ‘instappers’.
  • De 35 testrijders van Project A15 hebben in het afgelopen jaar samen 4000 keer hun auto gedeeld.
  • In 2014 streden scoutinggroepen met Zonnestrijd om gratis zonnepanelen. Met 170 deelnemende groepen en ruim 57.000 stemmen een groot succes.
  • Door een collectieve inkoopactie kunnen huiseigenaren voor slechts € 750 hun spouwmuren laten isoleren. In 2014 maakten ruim 2.800 mensen gebruik van deze kans.
  • Met Goeie Peer monitoren huishoudens hun energieverbruik om inzichtelijker en bewuster met energie om te gaan. In 2014 meldden 1600 huishoudens zich aan.
  • Zonnepanelen op je dak, tegen een aantrekkelijke prijs en zonder zorgen. Dat boden we aan met de campagne Zon Zoekt Dak. Ruim 5000 mensen deden mee

Bedrijven

  • Voor onze campagne Nieuw Licht op de Zaak vroegen bedrijven en organisaties tot eind december 2014 voor ongeveer 3000 lampen een offerte aan.
  • Met de campagne Zon Zoekt School deden we scholen een aantrekkelijk aanbod voor zonnepanelen. Ongeveer 150 scholen maakten van het aanbod gebruik.
  • Naar aanleiding van onze Doggybag-campagne zijn er 34 groothandels die proefpakketten verspreiden en/of doggybags in hun assortiment hebben opgenomen.

Politiek

  • Wij speelden een belangrijke rol in het alternatieve voorstel voor autobelastingen. Het voorstel komt de elektrische rijder tegemoet, terwijl de vervuiler meer betaalt.
  • Door een wijziging in de rendementseisen voor kolencentrales is de sluiting van vijf Nederlandse kolencentrales veiliggesteld.
  • De petitie waarin wij het kabinet oproepen om elektrisch rijden betaalbaarder te maken door middel van een aanschafpremie is meer dan 10.000 keer ondertekend.
  • sponsor
  • sponsor
  • sponsor
[gravityform id="44" title="false" description="false"]